Preloader

Seime įteisintas alternatyvus kelias įstoti į aukštąją mokyklą

Nuo 2024 m. asmenys iš socialiai jautrios aplinkos, baigę trumpąsias studijas arba turintys darbo ar savanorystės patirties į aukštąją mokyklą galės stoti per papildomą konkursinę eilę. Jai bus skiriama 10 proc. valstybės finansuojamų studijų vietų. Lietuvos studentų sąjunga (LSS) tokį sprendimą sveikina ir tikisi, kad tai padės gerinant aukštojo mokslo prieinamumą.

Alternatyvus stojimo kelias bus atvertas asmenims iš labai mažas pajamas gaunančių šeimų,  našlaičiams, turintiems neįgalumą. Taip pat profesinių mokyklų ir trumpųjų studijų absolventams bei turintiems praktinės ar darbinės veiklos patirties. Jiems bus keliami tokie patys akademinio pasirengimo reikalavimai kaip ir stojantiesiems per pirmąją eilę, tačiau papildoma konkursinė eilė suteiks palankesnes galimybes įstoti į valstybės finansuojamą studijų vietą. 

„Apie alternatyvų būdą įstoti į aukštąją mokyklą Lietuvos studentų sąjunga (LSS) kalba jau ne vienerius metus ir tai yra vienas iš strateginių Sąjungos tikslų. Aukštasis mokslas turi būti vienodai prieinamas visiems, todėl tikime, kad papildoma konkursinė eilė paskatins tuos, kurie nesiryždavo siekti aukštojo mokslo ar neturėjo tokios galimybės dėl sudėtingos finansinės padėties, priimti sprendimą mokytis universitete arba kolegijoje“, – pokyčius sveikina LSS prezidentas Vytautas Kučinskas.

Jo teigimu, šiandien priimti Seimo sprendimai prisidės prie socialinės dimensijos įgyvendinimo Lietuvos aukštosiose mokyklose: „Tiek papildoma stojimo eilė, tiek socialinės dimesijos sąvokos apibrėžtis įstatyme, tiek trumposios studijos yra teigiami žingsniai siekiant socialinių grupių įvairovės aukštajame moksle.“

Mokslo ir studijų įstatyme įtvirtinta tokia aukštojo mokslo socialinės dimensijos sąvoka: tai visuma socialinės, akademinės, informacinės, finansinės pagalbos priemonių, skirtų aukštojo mokslo prieinamumui plėtoti ir padėti asmenims, nepriklausomai nuo jų socialinės ir ekonominės padėties visuomenėje, studijuoti ir įgyti aukštojo mokslo kvalifikaciją.